NAČRT EVALVACIJE PROJEKTA STROKOVNI CENTER ZA OBRAVNAVO OTROK IN MLADOSTNIKOV S ČUSTVENIMI IN VEDENJSKIMI TEŽAVAMI

Načrt evalvacije projekta, glede na glavni cilj in namen projekta, opredeljuje definirane cilje, pristope in modele evalvacije, evalvacijska vprašanja in metode pridobivanja in analize podatkov. Zaključni del evalvacije bo evalvacijsko poročilo v skladu z evalvacijskim modelom in zahtevami financerja. Namen evalvacije je določen v Javnem razpisu in Prijavi na projekt.

Splošni in specifični cilji projekta:

Splošni cilj projekta je razvoj celostnega pristopa k otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi težavami v smeri deinstitucionalizacije, z upoštevanjem potreb in značilnosti otrok in mladostnikov v vzgojnih zavodih in mladinskih domovih.

Specifični cilji projekta so vezani na razvoj programov, ki bodo ponudili inovativne in fleksibilne rešitve za individualne potrebe otrok in mladostnikov.

Cilji evalvacije:

Skladno z namenom ter s splošnim in s specifičnimi cilji projekta bo evalvacija izvedena na dveh ravneh z več cilji.

Raven evalvacije:

Evalvacija projekta

  • Preveriti ali Strokovni center za obravnavo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami deluje v smeri upoštevanja potreb uporabnikov (otrok, mladostnikov in staršev) ter potreb v sistemu pomoči (strokovnjakov in javnih politik)
  • Preveriti ali so se pri delu Strokovnega centra za obravnavo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami upoštevali v projektu zastavljeni generalni in nominalni kazalniki uspešnosti projekta
  • Preveriti usklajenost v projektu načrtovanih in realiziranih aktivnosti s cilji javnega razpisa
  • Evalvacija programov: Preveriti ali so in do katere ravni so uresničeni cilji vsakega posameznega programa
  • Raziskati in opisati zadovoljstvo z izvedbo posameznega programa s strani notranjih in zunanjih deležnikov (uporabnikov, strokovnjakov, ustanove, staršev, centra za socialno delo)
  • Preveriti kako in koliko so se pri izvedbi posameznih programov upoštevali generalni in nominalni kazalniki ter kazalniki vezani na subjektivne okoliščine
  • Preveriti kako in koliko so se pri izvedbi posameznih programov upoštevali interni (programski) kazalniki kakovosti

Model evalvacije:

Skladno z namenom in cilji evalvacije bo uporabljen participativni pristop po modelu prej-potem, ki bo omogočil kombinacijo procesne evalvacije in evalvacije rezultatov s triangulacijo podatkov iz več virov.

Participativni pristop bo omogočil, da predstavniki vseh ključnih sodelavcev projekta v vseh fazah projekta oziroma vseh posameznih programih dobijo priložnost reflektirati kakovost izvedbe projekta oziroma programa in na tej podlagi kontinuirano izboljšujejo izvedbo projekta oziroma programov (in s tem ne čakajo na zaključno evalvacijo).

Procesna evalvacija bo omogočila merjenje in opisovanje poteka in kakovosti programa in zadovoljstva uporabnikov programa. Element prej-potem bo uporabljen v skladu z značilnostmi posameznega programa.

Evalvacija rezultatov bo omogočila merjenje dosežkov (rezultatov) in/ali realiziranja ciljev zastavljenih tako v projektu kot v posameznih programih. Element prej-potem bo uporabljen v skladu z značilnostmi posameznega programa.

Ključna evalvacijska vprašanja:

Na ravni projekta: Na ravni programov:

  • Ali je Strokovni center za obravnavo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami uspel odgovoriti na potrebe otrok in mladostnikov na način, ki promovira deinstitucionalizacijo?
  • Ali že obstoječi programi in novi projektni programi sestavljajo ustrezen kontinuum programov pomoči za otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi težavami?
  • Ali so programi trajnostni in prenosljivi v druge pogoje in okoliščine?
  • Ali so izvajalci pridobili nova znanja o možnostih sodelovanja partnerskih ustanov v okviru Strokovnega centra za obravnavo otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami?
  • Ali so programi uspeli realizirati zastavljene cilje?
  • Kateri so pozitivni učinki posameznih programov?
  • Kako različni deležniki vidijo doprinos programov?
  • Kako se se med izvedbo programa strokovnjaki spopadali s pričakovanimi tveganji (riziki)?
  • Kateri programski elementi so ključni za dobro sprejetost programa med uporabniki?

Viri podatkov so:

Na ravni projekta: Na ravni programa:

  • * Vodja projekta
  • *Ravnatelji ustanov
  • * Strokovna in druga dokumentacija (o deinstitucionalizaciji, o ustanovah, o izvedbi projekta)
  • * Ustrezne strokovne službe
    * Vodje / koordinatorji programov
  • * Strokovna dokumentacija (opisi programov, opisi izvedbe programov, interna dokumentacija o spremljanju in evalvaciji izvedbe programov)
  • * Otroci in mladostniki
  • * Strokovnjaki – izvajalci programov in drugi strokovnjaki (učitelji, drugi strokovni delavci v šolah, na centrih za socialno delo)
  • * Starši
  • * Zapiski iz opazovanj evalvatork

Metode pridobivanja in analize podatkov:

Pridobivanje podatkov se bo pridobivalo npr. s:

  • polstrukturiranimi pogovori s projektnimi skupinami,
  • fokusnimi skupinami z izvajalci in uporabniki,
  • vprašalniki, protokoli, ček-listami, dnevniškimi zapisi, evalvacijskimi listami ipd.
  • V analizi kvantitativnih podatkov bo uporabljena deskriptivna statistika, v analizi kvalitativnih podatkov pa bo uporabljena metoda analize vsebine.